Monday, July 9, 2007

ahaha...

Posted by Suraya Hani at 4:32 AM
"pompuan cerewet? btol ke cam2? Pendapat ini timbul kerana kebanyakan pompuan sekarang menganggap lelaki zaman kini agak ‘lurus’ dan x ramai yg tau cmne nk tackle pompuan tu. skrg ramai lak pompuan yg men'tackle' lelaki. huhu.. btol ker?? aku iye kn je... sbb aku nmpk dh.

Apa maknenye cinte?? (soklan yg leh jd byk jwpnnye) ermm.. tetibe aku terpanggil tuk menulis bende nih. smua pasal aku ker? ntah aku pon tatau. tp ade gak r yg terkene kt aku. tempias... tempias... adeh... aku rse byk gak.. aku dh tulih psl nih... ayarkk... busan tol!! tp aku tulih ni ble ade org yg xphm bahase psl cinte. klu dh aku ckp aku xske... aku xske r... arrgghhh....

cinta mcm satu sebatian kimia apabila bertindak antara asid dan alkali yang menyebabkan sebatian tersebut meresap ke jiwa dan perasaan yang adakalanya indah dan jaga2 bila terluka boleh menyebabkan tekanan jiwe dan perasaan.... huhu... teori mne ntah aku ikut.

cinta adakalanya kita lebih selesa memberi tapi tak suka menerima, adakalanya menerima tanpa memberi pun susah gak....dalam satu perhubngan nih terlalu abstrak untuk kita fikirkan.. istilah 'memberi' adalah alasan atau tafsiran yang tak munasabah dalam menjalin hubungan perasaan...tak adil dan tak sepatutnya perkataan 'memberi' itu timbul kerana akan mangungkapkan ketidakikhlasan pada seseorang...berbeza pula dengan 'menerima'...ia kelihatan jelas dan disitu satu persetujuan nyata terungkap...bagi sesetengah pasangan yang menjalin hubungan cinta..ungkapan 'memberi' itu tidak sesuai digunakan untuk meluahkan perasaan...nampak janggal dan lebih kepada kesian... :(

klu korang mencintai seseorang yang x membalas cinta korang, jangan lak rse tersisih. x salah pon klu korg jatuh cinta sbb cinta tidak memilih untuk singgah di hati sesiapa pun. Cuma cinta itu x sampai lagi kt ati org tu.

klu korg dicintai oleh seseorang yang tidak korg cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat korg sendiri. Kembalikan penghormatan itu dengan cara yang ikhlas dan jujur. Jangan ambil kesempatan dan jangan pulak melukakan. Setiap hati dan perasaan mengalami kepedihan dan kebahagiaan yang serupa sekalipun cara kita berbeza.

klu kita bercinta dengan seseorang yang begitu mencintai diri kita, dan tiba-tiba cinta itu memilih untuk pergi, jgn lak salah kn sape2. Relakanlah je cinta itu pergi kerana setiap yang berlaku ada hikmahnye dan kita akan menyedarinya apabila masa silih berganti.

cinta itu sendiri akan pilih tuk singgah di hati sesiapa pun, kite hanya perlu menerima kehadiran cinta dengan segala misteri di dalamnya apabila ia datang. Nikmatilah ia sebagaimana ia membuat hidupmu bahagia.

Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi misteri. Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di hatimu... (huhu.. ayat aku xleh blah)

0 comments:

♥ 환영합니다 ♥

 

our lady peace! Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting